ماشین آلات, مقالات

برای رستوران چه تجهیزاتی مورد نیاز است؟

تجهیزات مورد نیاز تاسیس رستوران

وقتی تصمیم تاسیس یک رستوران گرفته می‌شود، هزینه‌های راه اندازی آن می‌تواند بسیار بالا باشد. در کنار اجاره فضای مورد نیاز برای رستوران، مجوزها و هزینه های بازاریابی، تجهیزات مورد نیاز تاسیس رستوران یکی از اصلی‌ترین هزینه‌هایی که باید در نظر بگیرید. شما باید تجهیزاتی را فراهم کنید که کارکنان با تکیه بر آن‌ها بتوانند به مقدار مورد نیاز غذا تهیه کنند.

از جمله مهم‌ترین تجهیزات برای یک رستوران عبارتند از:

  • میکسرها و مخلوط کن
  • تخته برش
  • فریز و یخچال
  • تجهیزات مورد نیاز برای پخت و پز
  • کباب پز گازی یا برقی
  • مایکروویو
  • یخ ساز
  • تجهیزات مورد نیاز برای شست و شوی ظروف
  • ظروف سرویس دهی

تجهیزات مورد نیاز رستوران

ماشین ظرفشویی صنعتی برای رستوران

به لطف پیشرفته‌ترین فناوری شستشوی ظروف، نه تنها در هزینه کارکنان صرفه جویی کرده، بلکه کار کارمندان خود را نیز آسان‌تر می‌کنید. انواع ماشین ظرفشویی صنعتی برای رفع نیازهای هتل‌ها، کترینگ‌ها، سالن غذاخوری دانشگاه و مدرسه و آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ طراحی شده‌اند. زمان کوتاه آبکشی و ظرفیت بالای ماشین ظرفشویی صنعتی، به شما این امکان را می‌دهد تا همیشه به اندازه کافی لیوان، ظروف و چنگال تمیز برای مهمانان خود (حتی در روزهای شلوغ) داشته باشید. ماشین ظرفشویی بسته به عملکرد و ظاهر خود در چهار مدل مختلف عرضه می‌شود:

  • ماشین ظرفشویی هود تایپ: یکی از محبوب‌ترین ماشین ظرفشویی صنعتی که برای آشپزخانه متوسط مناسب است، ماشین ظرفشویی هود تایپ است. در این ماشین با بستن درب، عملیات شست و شو آغاز خواهد شد و نیازی نیست دکمه‌های زیادی برای راه اندازی ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
  • ماشین ظرفشویی زیر کانتری: ماشین ظرفشویی زیرکانتری در کافی شاپ‌ها و رستوران‌های کوچک کاربردی بوده و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند.
  • ماشین ظرفشویی شیشه شور: همانطور که از نام این ماشین پیداست، برای شست و شوی ظروف حساس مانند لیوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. فشار آب در این ماشین ملایم بوده و باعث ایجاد خراش بر روی ظروف شیشه‌ای نمی‌شود.
  • ماشین ظرفشویی ریلی: بزرگ‌ترین نوع ماشین ظرفشویی صنعتی، ماشین ظرفشویی ریلی است که در هر ساعت می‌تواند صدها ظرف را شسته و تمیز تحویل دهد. از آنجایی که ظرفیت این ماشین بالا است، برای آشپزخانه‌های بزرگ کاربرد دارد و برای نصب آن هم به فضای زیادی نیاز خواهید داشت.

سیخ شور

در رستوران‌هایی که کباب سرو می‌شود، دستگاه سیخ شور یک دستگاه ضروری است. به دلیل چسبیدن تکه‌های گوشت به سیخ کباب و خشک شدن آن‌ها، شستن تعداد زیادی سیخ در هر نوبت سخت خواهد بود، علاوه بر آن نیروی انسانی زیادی هم می‌طلبد. دستگاه سیخ شور در هر نوبت استفاده تعداد زیادی سیخ کباب را تمیز کرده و تحویل آشپز می‌دهد؛ در نتیجه نیازی نیست که پرسنل درگیر شست و شوی سیخ کباب شوند. سیخ شورها به دو دسته سیخ شور اتوماتیک و سیخ شور دورانی تقسیم می‌شوند که هر آشپزخانه بسته به نیاز خود بهترین مورد را خریداری می‌کند.

خط پخت برنج

یکی دیگر از تجهیزاتی که می‌تواند سرعت پخت و پز را در آشپزخانه‌ها افزایش دهد، خط پخت برنج اتوماتیک است. در خط پخت برنج عملیات تهیه و پخت غذا به صورت اتوماتیک انجام خواهد گرفت و در هر وعده می‌توان مقدار زیادی برنج تهیه کرد. در این دستگاه برای پخت برنج ابتدا صبر می‌کنند تا آب دیگ‌ها جوش آید و سپس برنج‌ها را در دیگ‌ها می‌ریزند تا آماده مرحله بعد شوند. هر زمان که برنج به مرحله آبکشی رسید، برنج‌ها بر روی نوار نقاله‌های مسطح خط پخت برنج ریخته می‌شوند.

گاهی اوقات موادی مانند لوبیا را با برنج ترکیب می‌کنند که این ترکیب بر روی نوار نقاله انجام می‌گیرد. پس از ریختن مواد آماده شده بر روی برنج، همه مواد به وسیله نوار نقاله به فرهای بخار پز هدایت می‌شوند تا دم بکشند. سرعت این نور نقاله را می‌توان با کمک پنل قرار گرفته بر روی دستگاه پخت برنج بسته به تعداد کارکنان و مواد تنظیم کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *