دسته بندی نشده

تشخیص الکل و محلول ضد عفونی کننده تقلبی از غیر تقلبی

قبل از خرید محلول ضد عفونی کننده

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشورمان متاسفانه سودجویانی هستند که تنها به فکر جیب خود بوده و با تولید محلول های ضد عفونی کننده تقلبی که هیچگونه تاثیری در از بین بردن میکروب ها و ویروس ها ندارد، سلامت مردم را به خطر می اندازند. در این مقاله قصد داریم تا به راه های تشخیص محلول ضد عفونی کننده تقلبی از غیر تقلبی بپردازیم. با ما باشید…

تشخیص محلول ضد عفونی کننده اصل از تقلبی

تشخیص اصل و یا غیر اصل بودن محلول و یا ژل های ضد عفونی کننده نسبتا کار سختی است و تنها در آزمایشگاه می توان به صورت دقیق گفت که این محلول اصل می باشد یا تقلبی، اما همیشه راه کارهای قبل از خرید می باشد که با دانستن آن ها تا حدود بسیار زیادی از خرید محصولات تقلبی جلوگیری به عمل می آید.

اگر دارای آشپرخانه و یا رستوران می باشید حتما دستگاه ظرفشویی صنعتی را مشاهده نمایید.

تقلبی بودن محصولات در کشتن انواع میکروب ها و ویروس ها خلاصه نمی شود بلکه در محلول های ضد عفونی کننده دست باید به این نکته خیلی توجه نمایید که شاید محلول قابلیت کشتن انواع ویروس و میکروب را داشته باشد اما بعضا ترکیبات شیمیایی درون آن بسیار خطرناک و باعث حساسیت های پوستی می شود.

این نکته را مد نظر داشته باشید که محلول ها و ژل های ضد عفونی کننده بر دو نوع با پایه الکلی و غیر الکلی می باشند.

خرید ژل و محلول ضد عفونی کننده دست (قیمت ویژه)

خرید محلول ضد عفونی کننده سطوح و اماکن عمومی (محیط باز) (قیمت ویژه)

قبل از خرید محلول ضد عفونی کننده

نکات قبل از خرید محلول های ضد عفونی کننده

  1. همواره خرید محلول را تنها از داروخانه های مجاز سطح شهر و یا فروشگاه های معتبر بهداشتی انجام دهید.
  2. مشخصات روی بطری محصول بسیار مهم است. حتما نام برند ، آدرس و شماره تماس کارخانه و همچنین شماره مجوزهای ساخت بر روی محصول درج شده باشد.
  3. حتما محصول دارای مجوز از سازمان غذا و دارو باشد.
  4. برند شرکت را در اینترنت جستجو نمایید.
  5. از خرید محلول های بدون نام و نشان جدا خودداری نمایید.
  6. به ترکیبات محلول دقت نمایید. شرکت های معتبر معمولا ترکیبات محصول را بر روی لیبل بطری درج می کنند.

نکات بعد از خرید محلول های ضد عفونی کننده

اما بعضا پیش می آید محلول ضد عفونی کننده را خریداری کرده ایم، قبل از هر چیزی به موارد بالا بازگردید و ببنید چندتا از موارد بالا بر روی لیبل محصول موجود می باشد. همانطور که قبلا هم گفته شد تشخیص اصل یا تقلبی بودن صرفا از طریق آزمایشگاه انجام می شود ولی ما چند تا از مهمترین سوالاتی که افراد به دنبال جواب آن می باشند را در پایین لیست کرده ایم که می توانید از جواب این سوالات برای راهنمایی بیشتر استفاده کنید.

محلول ضد عفونی کننده تقلبی

آیا محلول ضد عفونی کننده باید آتش بگیرد؟

در مورد ضدعفونی کننده های پایه الکلی بله، از خاصیت الکل ها فرار بودن و آتش گیر بودن آنهاست. اما خوب است بدانید فقط اتانول نیست که آتش گیر است. سایر الکل ها از جمله متانول، و بسیاری از حلال های آلی دیگر ترکیباتی آتش گیر هستند پس بهتر است بجای تست های مختصر و ابتکاری از محصولات معتبر و شناخته شده بعنوان محلول ضدعفونی کننده استفاده کنیم.

آیا محلول ضد عفونی کننده حتما باید رنگ خاصی داشته باشد؟

نه لزوما. محلول ها عمدتا بی رنگ یا زرد خیلی کمرنگی خواهند بود که متناسب با سلیقه مصرف کنندگان با رنگ های خوراکی و مجاز صنعتی رنگی شده اند. غلظت این رنگ ها بسیار ناچیز و زیر چند صدم درصد است تا در زمان استفاده از محصولات اثری از خود برجا نگذارند.

آیا محلول ضد عفونی کننده حتما باید بوی خاصی داشته باشد؟

بسته به پایه محلول ضدعفونی کننده بوی محصول متغیر است. به ویژه اینکه این محصولات بعنوان ترکیبات فرموله شده حاوی اسانس ها و عصاره ترکیباتی طبیعی مانند دارچین هستند تا حس و خاصیت ضدعفونی کنندگی دو چندانی را ارائه دهند.

محلول ضد عفونی کننده چه مجوزاتی نیاز دارد؟

مانند هر محصول آرایشی و بهداشتی دیگری این محصولات زیر نظر وزارت صنایع و ادارات بهداشت ، غذا و دارو تولید می شوند.

از کجا محلول ضد عفونی کننده اصل تهیه کنیم؟

از شرکت های معتبر، داروخانه ها و فروشگاههای معتبر . البته خرید مستقیم و بدون واسطه از شرکت های خوشنام گزینه ی بسیار خوبی است.

خرید ژل و محلول ضد عفونی کننده دست (قیمت ویژه)

خرید محلول ضد عفونی کننده سطوح و اماکن عمومی (محیط باز) (قیمت ویژه)

آیا محلول ضد عفونی کننده تمامی میکروب ها و ویروس ها را از بین میبرد؟

خیر، برخی باکتری ها  نسبت به برخی پایه ها مقاومت بیشتری نشان می دهند. اما اکثر عوامل بیماری زا از جمله ویروس ها و باکتری ها  با ترکیبات گندزدا از بین میروند. عوامل اکسنده با تخریب این کار را انجام میدهند. سایر پایه ها با توجه به عملکرد شان روی چرخه متابولیکی اثر دارند یا با بر بهم ریختن شکل پروتئین ها و مواد ژنتیکی آنها را از کار می اندازند. این مساله برای تقریبا تمام میکروب ها و ویروس ها کار ساز است و آن ها را از بین می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *