دسته بندی نشده

چالش ها و راهکارهای تعمیر و نگهداری یخچال های صنعتی

چالش ها و راهکارهای تعمیر و نگهداری یخچال های صنعتی

یخچال‌ صنعتی ویترینی یکی از تجهیزات کاربردی در فروشگاه‌های مواد غذایی، پروتئینی و تجهیزات آشپزخانه‌ صنعتی و … هستند که وظیفه حفظ کیفیت مواد غذایی مختلف را بر عهده دارند. یخچال‌های صنعتی در ابعاد متنوعی تولید شده تا بتوان بسته به نیاز کسب و کار بهترین گزینه ممکن را خریداری کرد. طول عمر این یخچال‌ها بالا بوده و در صورت نگهداری صحیح از آن، احتمال خراب شدنش کاهش می‌یابد. به هر دلیلی ممکن است مشکلاتی برای یخچال صنعتی ایجاد شود که در این مقاله به بررسی رایج‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

عیب یابی یخچال صنعتی

زمانی که کوچکترین مشکلی در عملکرد یخچال صنعتی خود مشاهده کردید، بهتر است به تعمیرکار مراجعه کنید تا زودتر قطعه خراب تعمیر یا تعویض شود اما در حالت کلی شایع‌ترین عیب‌های یخچال صنعتی به اشکال زیر خود را نشان می‌دهند.

• سرو صدای زیاد یخچال صنعتی

برخی از یخچال‌های صنعتی به مرور زمان صدای بیشتری پیدا کرده و آلودگی صوتی زیادی در محیط ایجاد می‌کنند. در حالت عادی یخچال صنعتی به دلیل فعالیت مداوم فن و کمپرسور صدای کمی دارد اما اگر احساس کردید که صدای آن بیش از حد بلند شده است، بهتر است با فردی متخصص تماس بگیرید تا مشکل آن برطرف شود.

یخچال صنعتی
• برفک و یخ زدن محیط داخلی یخچال یخچال صنعتی

زدن برفک از جمله رایج‌ترین مشکلات یخچال صنعتی است که امکان مشاهده آن در برخی یخچال‌ها وجود دارد. یخچال‌ها با خنک نگه داشتن محیط داخلی خود، از مواد غذایی محافظت می‌کنند اما زمانی که هوای سرد با برفک همراه باشد، یخچال شما به یک تعمیرکار نیاز دارد. یخچال‌های صنعتی به یک چرخه برفک زدایی مجهز هستند که با فعال کردن آن، این مشکل برطرف می‌شود. داخل دفترچه راهنمای یخچال می‌توانید اطلاعات کاملی از این قابلیت پیدا کنید. راه حل دوم این است که یخچال را از برق کشیده و منتظر بمانید تا برفک‌ها آب شوند، سپس یخچال را تمیز کرده و از یک متخصص بخواهید یخچال شما را بررسی کند.

مطالعه بیشتر: نحوه انتخاب بهترین یخچال ویترینی

• برق رسانی یخچال صنعتی

در صورتی که مواد داخل یخچال خنک نشده یا یخچال روشن نمی‌شود، معمولا می‌توان آن را به مشکل برق رسانی نسبت داد. پیش از اینکه از یک متخصص کمک بگیرید، ابتدا بررسی کنید که برق وصل بوده و دو شاخه یخچال در جای درست خود قرار گرفته باشد. علاوه بر آن خود پریز را نیز بررسی کنید، بهتر است یک دستگاه دیگر به آن متصل کرده و ببینید با آن پریز برق کار می‌کند یا خیر. بررسی سیم برق یخچال هم موثر خواهد بود زیرا گاهی اوقات سیم برق یخچال دچار پارگی شده و سیستم برق رسانی را دچار مشکل می‌کند.

• خرابی کمپرسور یخچال صنعتی

کمپرسور یکی از اجزای مهم یخچال صنعتی است که وظیفه خنک نگه داشتن مواد غذایی بر عهده آن است. در صورت بروز کوچکترین مشکلی برای این قطعه، یخچال خراب شده و دیگر نمی‌توان از آن برای نگهداری مواد غذایی استفاده کرد. برای برطرف کردن مشکل خرابی کمپرسور باید حتما از تعمیر کار کمک بگیرید اما برای افزایش طول عمر کمپرسور، توصیه می‌کنیم هر سه ماه یکبار آن را تمیز کرده تا ذرات چربی و آلودگی‌ها پاک شوند. تجمع چربی و گرد و غبار می‌تواند باعث اختلال در عملکرد صحیح کمپرسور شود.

• چراغ های LED یخچال صنعتی

یکی از مشکلاتی که ممکن است هر فردی با آن روبه‌رو شود، خراب شدن چراغ های LED داخل یخچال است. برای تعویض لامپ حتما از مدل‌هایی استفاده کنید که مورد تایید شرکت سازنده یخچال هستند و با مدل لامپ اصلی یخچال هم‌خوانی دارند. در داخل دفترچه راهنمای یخچال صنعتی راهنمای کامل تعویض و بررسی چراغ‌های داخلی نوشته شده تا بتوانید از آن‌ها کمک بگیرید. برای صرفه جویی در وقت و رسیدن به نتیجه بهتر، می‌توانید از همان ابتدا با یک تعمیرکار در ارتباط باشید تا مشکل یخچال صنعتی در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *