دسته بندی نشده

راهنمای انتخاب بهترین یخچال صنعتی

یخچال های صنعتی و ویترینی

راهنمای انتخاب بهترین یخچال صنعتی

یکی از ابزارهای مورد نیاز برای راه اندازی سوپرمارکت، فروشگاه لبنی و پروتئینی و … یخچال صنعتی است که مدل‌های مختلف آن را می‌توان در بازار یافت. با کمک یخچال صنعتی و ویترینی می‌توان برای مدت زمان طولانی‌تری مواد غذایی را تازه نگه داشته و به بهترین شکل ممکن کیفیت آن‌ها را حفظ کرد. با توجه به تنوع مدلی یخچال‌های صنعتی در بازار شاید این سوال برای شما ایجاد شود که برای انتخاب بهترین یخچال صنعتی باید چه نکاتی را در نظر گرفت؟ در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم.

مهم‌ترین نکات در انتخاب بهترین یخچال صنعتی

اگر قصد دارید در آینده کسب و کار جدیدی را آغاز کنید یا به فکر تعویض یخچال صنعتی خود هستید، بررسی این نکات به شما کمک خواهند کرد تا بهترین تجهیزات ممکن را برای خود خریداری کنید.

یخچال صنعتی ویترینی

یخچال صنعتی ویترینی

  • اندازه یخچال صنعتی

شاید این نکته بدیهی به نظر برسد اما گاهی اوقات مهم‌ترین موضوع در خرید یخچال صنعتی در نظر گرفته نمی‌شود و آن ابعاد یخچال است. پیش از اینکه به بررسی مدل‌های مختلف یخچال صنعتی بپردازید، ابتدا باید فضایی که برای نصب آن در نظر دارید را مشخص کرده و بسته به آن ابعاد، یخچال جدید خود را خریداری نمایید. یخچال‌های صنعتی در ابعاد متنوعی تولید می‌شود تا هر کسب و کار بسته به نیاز خود بتواند از امکانات آن استفاده نماید. علاوه بر فضای نصب، میزان مواد غذایی که باید در یخچال قرار داده شود هم یک موضوع مهم است. اگر اندازه یخچال صنعتی کوچک باشد، نیاز به خرید یک یخچال دیگر دارید تا تمام مواد غذایی در آن‌ها جای بگیرند اما در صورت خریداری یخچال مناسب، نیازی به خرید تجهیزات بیشتر پیدا نخواهید کرد.

  • توجه به نوع کمپرسور به کار رفته در یخچال صنعتی

کمپرسور برخی یخچال‌ها در بالای آن نصب شده و در برخی مدل‌ها، در بخش پایینی یخچال صنعتی قرار دارند. وظیفه کمپرسور خنک نگه داشتن فضای داخلی یخچال است. به دلیل عملکرد متفاوت این دوم مدل، یخچال‌هایی مجهز به کمپرسور بالا طول عمر بالاتری داشته و فضای خنک‌تری برای نگهداری از مواد غذایی ارائه می‌دهند اما در مقابل قیمت بالاتری هم نسبت به یخچال‌های کمپرسور پایین دارند. در حالت کلی اگر بودجه کافی برای خرید یخچال صنعتی کمپرسور بالا را داشتید، در خرید آن تردید نکنید زیرا طول عمر بیشتر آن ارزش این صرف هزینه را خواهد داشت.

  • برچسب انرژی

هر یخچالی دارای یک برچسب انرژی است که میزان مصرف انرژی آن را نشان می‌دهد. در فرآیند خرید باید برچسب انرژی را چک کرده و بین مدل‌هایی انتخاب کنید که مصرف زیادی ندارد. مدل‌های پر مصرف هزینه‌های قبض شما را بالا برده و باعث هدر رفتن انرژی تولیدی می‌شوند.

  • چرخ جابجایی

یخچال از جمله تجهیزاتی است که وزن زیادی داشته و جابجایی آن آسان است، در نتیجه اگر مدلی خریداری کنید که به چرخ جابجایی مجهز شده باشد، کار شما راحت‌تر خواهد شد. بیشتر یخچال‌های صنعتی دارای چهار چرخ در قسمت زیرین خود هستند که به جابجایی راحت آن‌ها کمک می‌کند. بر روی این چرخ‌ها قفل‌هایی وجود دارد که از حرکت چرخ‌ها جلوگیری خواهد کرد.

  • دسترسی راحت به مواد غذایی

یخچال‌های صنعتی در انواع دو درب، چهار درب و …. تولید می‌شوند. برخی از یخچال‌ها در قسمت میانی خود دارای دو درب بوده و این موضوع باعث دسترسی راحت به مواد غذایی داخل آن می‌شود. هر زمان که مشتری بخواهد یک نوشیدنی یا ماده غذایی از داخل یخچال بردارد، به راحتی با باز کردن درب به آن دسترسی خواهد داشت اما در مقابل دسترسی به مواد غذایی برخی از یخچال‌ها سخت‌تر بوده که این موضوع بر روی ذهنیت مشتری تاثیر خواهد گذاشت. هنگام انتخاب بهترین یخچال صنعتی باید حتما نوع درب‌ها آن و دسترسی راحت به مواد غذایی را در نظر بگیرید تا بتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.

اگر برای کسب و کار خود نیاز به تجهیزات آشپزخانه صنعتی، ماشین ظرفشویی صنعتی، دستگاه سیخ شور دارید میتوانید از طریق تماس با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان زاگراس کمپانی راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *