ماشین آلات

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی صنعتی

تجهیزات مختلفی در آشپزخانه‌های صنعتی و غذاخوری‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند تا سرعت پخت غذا و تمیز کردن محیط را افزایش دهند. یکی از این تجهیزات کاربردی، ماشین ظرفشویی صنعتی است که قادر به شست و شوی حجم زیادی از ظروف در هر چرخه است و می‌تواند سرعت تمیز کردن ظرف‌ها را چندین برابر کند. در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی راهنمای خرید ماشین ظرفشویی صنعتی بپردازیم.

انواع ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین‌های ظرفشویی در ظرفیت‌های مختلف تولید شده‌اند تا کسب و کارهای کوچک و بزرگ بتوانند از آن‌ها در آشپزخانه خود استفاده کنند. ماشین ظرفشویی صنعتی شامل چهار نوع مختلف می‌شود:

  • ماشین ظرفشویی ریلی: بزرگ‌ترین ماشین ظرفشویی صنعتی، ماشین ظرفشویی ریلی است که به آن ماشین ظرفشویی تونلی نیز گفته می شود و در مدت زمان کوتاهی حجم بسیار بالای از ظروف را تمیز خواهد کرد. برای قرار دادن این ماشین نیاز به اختصاص فضای نسبتا زیادی است.
  • ماشین ظرفشویی هود تایپ: ماشین ظرفشویی هودتایپ فضای کمتری به نسبت ماشین ریلی اشغال کرده و دارای ظرفیت بسیار خوبی است که آن را تبدیل به بهترین گزنیه برای رستوران‌های متوسط می‌کند.
  • ماشین ظرفشویی زیر کانتری: برای رستوران‌های کوچک، ماشین ظرفشویی زیر کانتری معرفی شدند که ابعاد کوچکی داشته و می‌تواند 540 ظرف را در هر چرخه تمیز کند.
  • ماشین سیخ شور: دستگاه سیخ شور برای شستشوی سیخ های کباب و جوجه مناسب بوده و نظافت سیخ ها را تضمین می‌کند.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی صنعتی 100 سبد شرکت زاگرس

چرا خرید ماشین ظرفشویی صنعتی پیشنهاد می‌شود؟

شما به عنوان مدیر یک کسب و کار شاید از خود بپرسید که چه لزومی به خرید ماشین ظرفشویی صنعتی است وقتی می‌توان از نیروی انسانی برای شستن ظروف استفاده کرد؟ دلایل زیادی وجود دارد که اثبات می‌کنند چرا ماشین ظرفشویی صنعتی برای هر غذاخوری بزرگی از واجبات است:

  • سرعت شست و شو ظروف با ماشین ظرفشویی صنعتی بیشتر از شستن با دست است، در نتیجه می‌توان در عرض چند دقیقه ظروف تمیز را تحویل گرفت.
  • لکه‌های ظروف به حداقل می‌رسد. گاهی اوقات شستن ظروف با دست می‌تواند لکه‌هایی بر روی آن‌ها ایجاد کند که باعث ایجاد حس بدی در مشتریان می‌شود. در بدترین حالت ممکن است دیگر برای غذا به رستوران شما مراجعه نکنند زیرا طوری که از ظروف می‌توان برداشت کرد، بهداشت رعایت نمی‌شود. برای جلوگیری از اتفاق افتادن این مشکلات می‌توانید یک ماشین ظرفشویی خریداری نمایید تا لکه‌‌ای روی ظروف ایجاد نگردد.
  • باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود. با استفاده از ماشین ظرفشویی در هزینه انرژی خود صرفه جویی می‌کنید زیرا به شکلی بهینه از آب استفاده می‌کند. هم‌چنین دیگر نیازی نیست که هزینه زیادی برای استخدام چند نفر در نظر بگیرید که در پرداختی‌های ماهانه اثر گذار است.
  • در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی، شکستن ظروف به کمترین حد خود می‌رسد. فشار آب در داخل دستگاه به حدی است که آسیبی به ظروف وارد نشود.

نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی صنعتی

برای خرید ماشین ظرفشیویی صنعتی باید نکات زیادی را در نظر داشته باشید تا وسیله خریداری شده مطابق به نیازهای آشپزخانه‌تان باشد.

  • چرخه شست و شو

همه ماشین‌های ظرفشویی صنعتی سریع هستند اما بهتر است به صورت دقیق‌تر زمان چرخه شست و شوی آن را بررسی کنید. این فاکتور را باید در کنار ظرفیت ماشین ظرفشویی در نظر بگیرید. به طور مثال یک ماشین ظرفشویی می‌تواند 1200 ظرف را در عرض 4 دقیقه تمیز کند در حالی که ماشین دیگر بازه زمانی 2 دقیقه‌ای دارد اما ظرفیت آن 300 بشقاب است، در این حالت ماشین ظرفشویی اول چرخه طولانی‌تری داشته اما ظرفیت بالای آن باعث شست و شوی ظروف زیادی می‌شود.

  • صدای ماشین ظرفشویی صنعتی

یکی از دلایل مهم در خرید ماشین ظرفشویی صنعتی، صدایی است که ممکن است توسط آن تولید شود. گاهی اوقات این صدا می‌تواند آزار دهنده باشد. اگر صدای ماشین بلند باشد، تمرکز کارکنان و آشپزان بهم خواهید ریخت، در نتیجه به دنبال معیاری با واحد دسی‌بل باشید تا مطمئن شوید دستگاه سر و صدای زیادی ندارد.

  • میزان مصرف انرژی

از آنجایی که این ماشین‌ها وظیفه شستن ظروف را بر عهده دارند، طبیعی است که مصرف آب و انرژی آن‌ها نیز کمی بیشتر باشد اما ماشین‌های ظرفشویی در بازار وجود دارند که به نسبت سایر دستگاه‌ها، مصرف کمتری دارد.

  • ضمانت

فرقی نمی‌کند تا چه حد مراقبت ماشین ظرفشویی خود هستید، در هر صورت امکان خرابی دستگاه وجود دارد. در صورت خرابی بهتر است به نمایندگی اصلی آن مراجعه کنید تا سریعا مشکل را برطرف کنند. ضمانت خیال شما را بابت این موضوع راحت خواهد کرد. قابل ذکر است که تمامی ماشین های ظرفشویی شرکت زاگرس 12ماه گارانتی بدون قید و شرط و 10 سال خدمات پس از فروش دارد..

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *