مقالات, ماشین آلات

طرز کار ماشین ظرفشویی صنعتی

طرز کار ماشین ظرفشویی صنعتی

افرادی که به دنبال افتتاح یک رستوران و کترینگ بوده یا قصد دارند برای آشپزخانه هتل و بیمارستان، ماشین ظرفشویی کاربردی تهیه کنند، به سراغ انواع ماشین‌های ظرفشویی صنعتی می‌روند که با ظرفیت بالای خود، قادر هستند در هر ساعت تعداد زیادی ظرف را تمیز کرده و تحویل کارکنان دهند. در این مقاله به بررسی طرز کار ماشین ظرفشویی صنعتی می پردازیم.

نحوه کار ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی صنعتی یک وسیله ضروری برای هر کسب و کار فعال در زمینه پذیرایی و هتلداری است. قدرت حرارت دهی بالای آب (آب داغ دائمی به منظور چربی زدایی ظروف و تضمین عملکرد بهتر محصول ظرفشویی) یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی است که سبب کاهش مصرف آب می‌شود. این موضوع در ماشین‌های ظرفشویی خانگی وجود نداشته و در هر بار استفاده آب را تخلیه کرده و دوباره داغ می‌کند.

ویژگی‌های مهم یک ماشین ظرفشویی صنعتی عبارتند از:

  • صرفه جویی در زمان شستشو: تصور کنید هر روز حجم زیادی ظرف کثیف دارید، در این حالت نیروی انسانی باید آن‌ها را شسته و تمیز کند، این امر بسیار وقت گیر خواهد بود و می‌تواند تحویل به موقع سفارشات را نیز دچار مشکل کند اما در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی، چرخه شستشو و آبکشی در کمترین زمان ممکن انجام شده و می‌توانید به سرعت ظرف‌های تمیز خود را تحویل بگیرید.
  • صرفه جویی در مصرف آب و برق: برخلاف ماشین ظرفشویی معمولی، نوع صنعتی آن آب زیادی مصرف نمی‌کند. به لطف سیستم شستشوی هوشمند ماشین ظرفشویی صنعتی، در طول چرخه تمیز کردن، آب گرم مصرفی در دستگاه باقی می‌ماند و با شروع چرخه شستشو، آب داغ فیلتر شده و در صورت نیاز اضافه می‌شود. تنها زمانی که ماشین ظرفشویی به آب سرد نیاز دارد، مرحله آبکشی است. برخلاف ماشین ظرفشویی معمولی که با هر چرخه شستشو آب را تخلیه کرده و دوباره گرم می‌کند.
  • کیفیت بهداشتی عالی: همانطور که می‌دانید گرما می‌تواند میکروب‌ها و باکتری‌ها را از بین ببرد، به همین دلیل کیفیت بهداشتی ظروف به لطف دمای بالای آب ماشین ظرفشویی صنعتی در هنگام شستشو حفظ می‌شود. آب داغ باعث می‌شود تا بقایای مواد غذایی که به بشقاب‌ها چسبیده‌اند، به راحتی جدا شوند.

طرز کار ماشین ظرفشویی صنعتی چگونه است؟

ماشین‌های ظرفشویی صنعتی با ظرفیت‌های مختلفی عرضه می‌شوند تا هر کسب و کار با توجه به نیاز خود موردی مناسب را خریداری کند. پس از اینکه ماشین خریداری شد، معمولا عملیات نصب آن توسط فروشنده انجام خواهد گرفت. بعد از نصب ماشین ظرفشویی صنعتی به یک تا سه اپراتور نیاز دارید تا ظروف را داخل قفسه و ماشین ظرفشویی قرار داده و بعد از اتمام چرخه شست و شو، ظروف را خارج کنند.

طرز کار ماشین ظرفشویی صنعتی بسیار راحت است و معمولا با چرخاندن یک کلید عملیات شست و شو آغاز می‌گردد. بعد از اینکه مرحله شستن و آبکشی به پایان رسید، یک آلارم بر روی ماشین ظرفشویی صنعتی روشن خواهد شد و شما باید ظروف تمیز را در این مرحله از دستگاه خارج کنید. عملکرد ماشین ظرفشویی صنعتی در مراحل زیر خلاصه می‌شود:

  • در اولین مرحله مخزن آب دستگاه پر شده تا اماده شستن ظروف شود.
  • از آنجایی که کثیفی‌ها با آب گرم پاک می‌شوند، به مخزن آب حرارت داده می‌شود تا به دمای مورد نظر برسد.
  • فواره‌های آب از سمت بالا و پایین به سمت ظروف شلیک می‌شوند تا کثیفی‌های آن‌ها دفع شود.
  • آب کثیف از دستگاه خارج می‌شود.
  • در این مرحله برای آبکشی ظروف، دوباره آب اضافی شلیک شده تا مواد شوینده از روی ظروف پاک شوند.
  • دوباره آب کثیف از دستگاه خارج می‌شود.
  • درمرحله آخر برای خشک کردن ظروف، به وسیله هوا به آن‌ها حرارت می‌دهند تا رطوبت ظروف گرفته شود.

معیارهای انتخاب ماشین ظرفشویی صنعتی مناسب چیست؟

انتخاب ماشین ظرفشویی صنعتی مناسب برای رستوران با انتخاب ماشین ظرفشویی برای منزل متفاوت است. تجهیزات مورد استفاده در کسب و کارهای بزرگ، دارای ویژگی‌های خاصی هستند که نمی‌توان آن‌‌ها را در مدل‌های خانگی پیدا کرد. این ماشین‌های ظرفشویی علاوه ویژگی‌هایی نظیر ظرفیت، باید از نظر هزینه هم متناسب با بودجه شما باشند. به طور کلی پیش از خرید حتما موارد زیر را بررسی کنید:

  • اندازه و ظرفیت
  • دمای شستشو
  • بهره وری انرژی
  • هزینه

هر کدام از این عناصر بسیار مهم بوده و باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرند. ماشین ظرفشویی صنعتی بزرگتر لزوماً به معنای کارآمدتر بودن آن نیست، بنابراین شما ابتدا باید نیاز رستوران یا هتل را بررسی کرده و با توجه به آن، ظرفیت و اندازه مناسبی تهیه کنید. ماشین ظرفشویی صنعتی از جنس استیل ایده آل است زیرا در برابر خوردگی مقاوم بوده و می‌تواند طول عمر خوبی داشته باشد.

نوع ماشین ظرفشویی مد نظر را انتخاب کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *