یخچال صنعتی, یخچال ویترینی

نوآوری جدید در یخچال صنعتی

یخچال صنعتی

یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها در واحدهای صنعتی، یخچال صنعتی است که نسبت به مدل‌های خانگی دارای ابعاد و ویژگی‌های متفاوتی هستند. یخچال‌های صنعتی برای استفاده در رستوران، کافی شاپ، فست فود، سوپرمارکت، لبنیات فروشی و … طراحی شده و تازگی مواد غذایی را حفظ می‌کنند. نوآوری‌های جدیدی یخچال‌های صنعتی خیال شما را بابت کیفیت مواد غذایی راحت خواهد کرد و تنوع بالای این محصولات به هر فردی اجازه می‌دهد بهترین انتخاب را برای کسب و کار خود داشته باشد.

یکی از تفاوت‌های یخچال صنعتی با یخچال خانگی در نوع سیستم یخ زدایی و کمپرسورهای قوی‌تر است. هم‌چنین فن‌های خنک کننده‌ای هم در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود که علاوه بر مواد غذایی، سلامت دستگاه را نیز در بهترین حالت خود نگه می‌دارد. مصرف انرژی یخچال صنعتی به نسبت یخچال خانگی بیشتر است اما بدون شک ارزش هزینه را خواهد داشت، مخصوصا اگر تازه نگه داشتن مواد غذایی برای کسب و کار شما اهمیت زیادی دارد.

یخچال و فریزرهای بدون برفک و با برفک (نوفراست و دیفراست)

نوفراست و دیفراست دو اصطلاح برای یخ زدایی یخچال‌ها هستند که به طول عمر یخچال کمک زیادی می‌کنند.

  • دیفراست: دیفراست به عملی گفته می‌شود که برای از بین بردن برفک‌های داخل یخچال فریزها استفاده می‌شود. از آنجایی که نمی‌توان مانع از ایجاد رطوبت در داخل یخچال شد، برفک زدایی در همه آن‌ها امری ضروری خواهد بود. در صورت قطعی برق، یخچال دیفراست به دلیل وجود برفک‌ها بهتر می‌تواند از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری کند.
  • نوفراست‌: در یخچال‌های نوفراست هیچ برفکی در داخل یخچال مشاهده نمی‌شود. در این مدل یخچال‌ها برفک وجود دارد اما از روشی برای آب کردن آن‌ها استفاده می‌کنند که با چشم قابل مشاهده نیست. رایادتورهای خنک کننده یخچال نوفراست دارای یک روکش هستند تا از بیرون دیده نشوند. هوای خنک توسط فن به داخل یخچال وارد شده و پس از آن برفک‌های آب شده به یک محفظه فرستاده می‌شوند. در این مرحله محتویات داخل محفظه از طریق گرمای کمپرسور آب شده و این فرآیند همیشه در جریان است. در یخچال نو فراست برای آب شدن برفک‌‌ها نیازی به خاموش کردن دستگاه نخواهد بود، در نتیجه مواد غذایی و دمای داخل یخچال خنک می‌مانند.

هر کدام از این دو مزایای خاص خود را دارند اما احتمال می‌رود در آینده نوفراست در تمامی یخچال‌ و یخچال فریزها به کار گرفته شود.

نمون های از یخچال های صنعتی در سایت های خارجی :https://www.webstaurantstore.com/

یخچال ویترینی

یکی از انواع یخچال‌های صنعتی، یخچال ویترینی است که مشابه آن را می‌توانید در فروشگاه‌های مختلف مشاهده کنید. در این مدل یخچال محصولات به راحتی قابل مشاهده بوده و انتخاب مناسبی برای یخچال نوشیدنی خواهد بود. علاوه بر نوشیدنی، در شیرینی فروشی‌ها هم کاربرد زیادی دارد. از آنجایی که پیش از خرید شیرینی ابتدا لازم است شکل ظاهری آن توسط مشتریان دیده شود، یخچال ویترینی این وظیفه را بر عهده خواهد گرفت.

با کمک یک یخچال تازگی شیرینی‌ها و کیک را حفظ کرده و در عین حال به مشتری خود اجازه انتخاب بهترین گزینه را می‌دهید. در مشاغل دیگر هم دقیقا همین موضوع صادق است. یخچال ویترینی می‌تواند انتخابی عالی برای لبنیات فروشی، فروشگاه پروتئینی و گوشت باشد.

شرکت زاگرس تولیدکننده انواع یخچال های صنعتی و ویترینی

یخچال صنعتی زیر کانتری

در آشپزخانه‌های صنعتی کوچک، استفاده از یک یخچال زیر کانتری بهترین انتخاب خواهد بود. برای نصب این یخچال‌ها به فضای کمی نیاز بوده و می‌توانند مواد غذایی را با کیفیت بالایی نگهداری کنند. درب این یخچال‌ها معمولا از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود اما مدل‌های شیشه‌ای آن هم در بازار وجود دارد.

یخچال صنعتی

یخچال صنعتی با میز

یکی از مدل‌های نسبتا جدید یخچال صنعتی، مدلی همراه با میز است که به شما اجازه می‌دهد مواد را بر روی میز آماده کرده و سریعا در یخچال قرار دهید. این یخچال‌ها بهترین مدل برای آماده کردن پیتزا، ساندویچ و سالاد هستند که باعث صرفه جویی در فضای آشپزخانه هم خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *