دسته بندی نشده

نکاتی که باید در خرید یخچال صنعتی رعایت کنید؟

یخچال صنعتی

نکاتی که باید در خرید یخچال صنعتی رعایت کنید

یخچال صنعتی و ویترینی یکی از محبوب‌ترین تجهیزات  آشپزخانه‌های صنعتی است که در ابعاد کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یخچال‌‌های در فروشگاه‌های عرضه کننده مواد غذایی نظیر سوپرمارکت، شیرینی فروشی، محصولات پروتئینی و … هم مورد استفاده قرار گرفته و بدون آن‌ها امکان سالم نگه داشتن مواد غذایی وجود ندارد. یخچال‌های صنعتی در چندین مدل مختلف طراحی و به بازار عرضه شده است تا هر کسب و کار بسته به نیاز خود، بتواند یخچالی مناسب را خریداری نماید. اگر شما هم قصد خرید یخچال صنعتی را دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی نکات لازم در خرید یخچال صنعتی بپردازیم.

  • ابعاد یخچال صنعتی

یکی از مهم‌ترین نکات در خرید یخچال صنعتی، توجه به اندازه آن است. ابتدا باید مشخص کنید که قصد دارید یخچال را در چه فضایی نصب کنید. متناسب با فضای در نظر گرفته شده برای نصب یخچال، می‌توانید گزینه‌های خود را محدودتر کنید. پیش از خرید ابعاد یخچال را بررسی کرده و مطمئن شوید که در محل نصب جای می‌گیرید. علاوه بر آن مطمئن شوید که امکان انتقال یخچال صنعتی به محل نصب مورد نظر شما وجود داشته باشد.

  • فضای ذخیره سازی داخلی یخچال صنعتی

طبیعتا میزان مواد غذایی که یک رستوران کوچک نگهداری می‌کند متفاوت از مواد غذایی است که توسط هتل‌های بزرگ نگهداری می‌شود. علاوه بر اندازه یخچال، باید ظرفیت فضای داخلی آن را هم در نظر بگیرید. بسته به میزان مواد غذایی، مدلی انتخاب کنید که فضای کافی برای ذخیره سازی آن‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر یخچال انتخابی شما ظرفیت پایینی داشته باشد، مجبور می‌شوید یک یخچال دیگر خریداری کنید تا همه مواد غذایی داخل آن‌ها نگهداری شود.

  • جنس و تعداد درب

این نکته بیشتر برای هایپرمارکت‌‌ها، فروشگاه‌ها، شیرینی فروشی و پروتئینی‌ها کاربرد دارد. این سبک مشاغل محصولات خود را در معرض دید مشتریان قرار می‌دهند، در نتیجه باید یخچال صنعتی خریداری کنند که درب شیشه‌ای داشته باشد. علاوه بر آن در هایپرمارکت‌ها که نوشیدنی‌ها داخل یخچال صنعتی چیده می‌شود، باید از یخچال چند درب استفاده شود تا مشتریان بتوانند به راحتی به محصول مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

نکاتی که باید در خرید یخچال صنعتی رعایت کنید

نکاتی که باید در خرید یخچال صنعتی رعایت کنید

  • کندانسور

یکی از مهم‌ترین نکات در خرید یخچال صنعتی، بررسی کندانسور آن است. اگر از یخچال صنعتی با کندانسور ضعیف استفاده کنید، به مرور زمان کمپرسور آن هم خراب شده و هزینه زیادی ایجاد خواهد کرد. حتما پیش از خرید تحقیقات لازم را انجام دهید تا خیالتان بابت کیفیت برند تولید کننده یخچال و قطعات داخلی آن راحت شود.

  • مصرف انرژی یخچال صنعتی

بر روی همه مدل‌های یخچال صنعتی یک برچسب انرژی چسبانده شده که نشان می‌دهد آن دستگاه چه مقدار برق مصرف می‌کند. قبل از خرید یخچال مطمئن شوید که یخچالی با مصرف انرژی پایین انتخاب می‌کنید. اگر مصرف انرژی یخچال صنعتی پایین باشد، در هزینه‌‌های ماهانه کسب و کار شما صرفه جویی خواهد شد.

  • چرخ جابجایی در زیر یخچال

یخچال‌های صنعتی سنگین بوده و جابجایی آن‌ها سخت است. اگر قصد داشته باشید محیط کاری خود را تمیز کنید، نیاز به حرکت یخچال‌ها خواهید داشت. برای برطرف کردن مشکل، در زیر این یخچال چهار چرخ نصب شده است تا حرکت دادن آن راحت‌ باشد. پس از اینکه یخچال به جای اولیه خود بازگشت، می‌توانید به وسیله قفل روی چرخ‌ها مانع از حرکت یخچال شوید.

سخن پایانی

از آنجایی که قیمت زیادی صرف خرید یخچال صنعتی می‌کنید، لازم است قبل از خرید بین تمام مدل‌های مختلف موجود در بازار یک بررسی کلی انجام داده و بسته به بودجه خود، بهترین مدل را خریداری کنید. مشورت با یک متخصص هم روشی عالی برای انتخاب یخچال صنعتی است. این افراد مدل‌های یخچال صنعتی را به خوبی شناخته و با توجه به نیاز کسب و کارتان، بهترین گزینه را پیشنهاد می‌دهند.

در زاگرس کمپانی میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید و مشاوره های لازم قبل از خرید محصول را دریافت کنید همچنین در وبسایت زاگرس کمپانی میتوانید گارانتی و گواهینامه ها، نتایج آزمایشگاهی محصولات و… را ببینید و با خیالی آسوده خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *